@alexaseleno

معرفی بوتاکس دیسپورت

بوتاکس برای از بین بردن چین و چروک صورت و گردن به کار می رود. چین و چروک های صورت دو نوع هستند، استاتیک و دینامیک.

چین و چروک ها یا خطوط استاتیک، چین و چروک هایی هستند که بدون فعالیت عضله بصورت دائمی بر چهره افراد وجود دارد و عموما بدلیل افزایش سن ، ژنتیک، نور خورشید، استعمال دخانیات و …. بوجود می آید. چین و چروک های دینامیک در اثر حرکت عضلات صورت ایجاد می شود و توسط بوتاکس قابل رفع است. بدین صورت که پزشک با تزریق بوتاکس دیسپورت عضلات ناحیه اخم و پیشانی را فلج می کند و در اثر این کار چین و چروک های دینامیک از بین می رود.

تزریق بوتاکس یا سم بوتولینوم می تواند باعث انسداد سیگنالهای عصبی و شل شدن عضلات گردد. ظاهر پوست در اثر فلج شدن عضلات صورت صاف تر به نظر می رسد.

تزریق بوتاکس در ناحیه اخم و دور چشم به قدری نتایج طبیعی دارد که قابل تحسین است و بصورت یک روش زیبایی فراگیر قابل تقدیر است. بوتاکس اثر موقتی بین 3 تا 6 ماه دارد و نمی تواند برای همیشه چین و چروک ها را از بین ببرد.

بوتاکس Dysport یک برند اروپایی است که توسط شرکت گالدرما (Galderma) در سوئیس تولید شده است و در 69 کشور جهان از آن استفاده می شود. تزریق بوتاکس دیسپورت نیاز به بستری شدن و محیط بیمارستانی ندارد و در مطب قابل انجام است و اثرات آن نیز زودهنگام ایجاد می شود.

 

نحوه صحیح تزریق بوتاکس دیسپورت

برای تزریق بوتاکس دیسپورت می توان از بی حس کتتده ضعیف در ناحیه تزریق استفاده کرد تا درد حین تزریق کاهش یابد. بی حس کننده حدود 15 دقیقه قبل از تزریق به ناحیه مورد نظرمالیده می شود. تزریق بوتاکس دیسپورت توسط پزشک متخصص بسته به نیاز مراجعه کننده در نواحی مشخصی از پیشانی، اطراف ابروها و دور چشم و کنار بینی تزریق می شود.

معمولا بعد از گذشت 72 ساعت از تزریق بوتاکس اثرات اولیه آن مشاهده می شود. برای کسانی که مبتلا به بیماری هایی از جمله سرطان، بیماری های روحی و عصبی و همچنین MS، بیماری های قلبی و عروقی و … هستند بهتر است پس از تجویز پزشک از بوتاکس دیسپورت استفاده شود چرا که این برند عوارض جانبی بسیار کمتری در مقایسه با سایر محصولات مشابه دارد و همین ویژگی باعث محبوبیت بیشتر بوتاکس دیسپورت در جهان شده است.

 

عوارض بوتاکس دیسپورت

با توجه به فرمولاسیون رقیق بوتاکس دیسپورت و کیفیت بالای آن باز هم ممکن است عوارضی پس از تزریق بوتاکس ایجاد شود که عبارتند از:

  1. درد جزئی در محل تزریق
  2. تورم در ناحیه پلک ها
  3. بروز قرمزی یا بثورات جلدی (پوست)
  4. سردرد

عوارض فوق معمولا تا چند روز از بین می رود و اگر برطرف نشود باید به پزشک مراجعه شود.

عوارض جانبی جدی تر شامل تهوع، سینوزیت، عفونت دستگاه تنفسی می باشد که در صورت بروز این عوارض سریعا باید به پزشک مراجعه کرد.

یک عارضه نادر و بسیار جدی تزریق بوتاکس واکنش یا حساسیت بدن به سم بوتولینوم می باشد و معمولا زمانی رخ می دهد که بوتاکس از طریق خون وارد نواحی دیگر بدن شود. اگر مشکوک به علائم زیر هستید سریعا به اورژانس مراجعه نمایید:

  1. افتادگی پلک
  2. ضعف عضلات صورت
  3. اسپاسم عضلانی
  4. مشکل در بلع و غذل خوردن
  5. مشکلات تنفسی
  6. مشکل در گفتار